Uygulamalı Bilimler Fakültesi - ubf@gelisim.edu.tr


 Dr. Öğr. Üyesi Ferhat Zengin'in "Dijital Pazarlama İletişiminde Yeni Yönelim: Hiper Kişiselleştirme" İsimli Uluslararası Makalesi Yayımlandı

Ferhat Zengin’in makalesi kişiselleştirme tekniklerini ve stratejilerini yapay zekâ, derin öğrenme, büyük veri ve yazılım zekasındaki olağanüstü gelişmelerle bir adım öteye taşıyan hiper kişiselleştirme kavramına odaklanmaktadır.
Bu çalışmada dijital pazarlama alanında önemli bir yer tutan hiper kişiselleştirme kavramı dünyanın en büyük çevrim içi perakendecisi olan Amazon şirketinin kişiselleştirme uygulaması örneklemi üzerinden incelenmiştir.
 
Zengin özellikle yapay zekâ, makine öğrenimi, derin öğrenme, büyük veri gibi teknolojilerin dijital pazarlama alanında kullanılması sonucunda hedef kitleyle olan iletişimde hiper kişiselleştirme stratejilerinin etkin bir şekilde kullanılmaya başladığını vurgulamıştır. Zengin’in araştırması müşterilere özel iletişim stratejilerinin uygulanması ve müşteri deneyimlerinin iyileştirilmesi için şirketlere ve markalara önemli fırsatlar sunduğunu belirtirken, tüketiciler açısından ise kayda değer risklerin bulunduğunun altını çizmektedir. Araştırmasında veri bilimindeki gelişmelerin şirketlerin tüketicileri hakkında daha detaylı bilgiye sahip olmak için kullanıldığını belirten Zengin, kurumların kişilerin veri güvenliğini riske atmamaları için şeffaf politikalar uygulamaları gerektiğini ifade etmiştir.

Makale için tıklayınız. 
 



Haberler

Tüm Haberler